Formacja Chłopięca Legitymacje – Concert w Capitolu
NA PŁYCIE
„Concert w Capitolu” Legitymacji to zbiór utworów zarejestrowanych we Wrocławskim Teatrze Muzycznym „Capitol” poprzeplatany fragmentami reportażu o zespole w reżyserii Pawła Popko.
Legitymacje to przede wszystkim Sambor Dudziński, Konrad Imiela i Cezary Studniak. To też ponad dwadzieścia instrumentów na scenie: beczka po ogórkach obok gitary elektrycznej; japońska elektronika obok didgeridoo i piły.
Ich utwory to zabawa konwencjami muzycznymi, parodia i żart. Na koncercie pojawiają się zarówno zaskakująco użyte cytaty muzyczne (np. z rosyjskiej „Kalinki”) jak i mniej lub bardziej dosadne pastisze odnoszące się czy to do country-rocka (w „Sweet motherfucker”) czy do piosenki zaangażowanej politycznie („Hambrryda”).
Legitymacje czasem posiłkują się poezją zapożyczoną (Tuwim, Słonimski), a w połowie koncertu wykonują słynny utwór Tymona Tymańskiego i zespołu Kury: „Jesienna deprecha”. Pozbawiają go jednak cech pastiszu disco-polo, a ubierają w płaszczyk elektroniki i muzyki dancowej o podejrzanej proweniencji z jednej strony, i w kabaretowy absurd z drugiej.
W końcu (w „Cool jazz”) zespół parodiuje wydawałoby się najbliższy sobie gatunek, jakim jest piosenka aktorska. Na zakończenie mamy transowe „Technomisie”, któremu towarzyszy groteskowa impresja a’la film akcji przedstawiająca muzyków w roli tria ścigającego niedźwiedzie w parku…
W sumie Legitymacje to zadziwiająca hybryda. Momentami zespół gra naprawdę awangardowo, ocierając się o muzykę eksperymentalną, ale częściej porusza się w konwencji piosenki aktorskiej o zacięciu kabaretowym.
Formacja Chłopięca Legitymacje – Wiatry z Mózgu, czyli stolarka kabaretu
NA PŁYCIE
Występują:
Formacja Chłopięca LEGITYMACJE (Sambor Dudziński, Konrad Imiela, Cezary Studniak)
oraz
Agnieszka Dygant, Jolanta Fraszyńska, Kinga Preis, Justyna Szafran, Mariusz Kiljan, Wojciech Kościelniak, Mariusz Lubomski, Jan Peszek i inni.
Koncert zrealizowano w ramach 26.Przeglądu Piosenki Aktorskiej „Nowa Fala”, Wrocław 2005
Jacek Bończyk / Terapia Jonasza
NA PŁYCIE
1. Świat istnieje gdzieś
2. Piosenka Matki Jonasza
3. Piosenka Wuja Wiecha
4. Piosenka Księdza Piórko
5. Wyznanie Jonasza 1
6. On ma się bać
7. Piosenka Pani Doktor
8. Piosenka Hortensji
9. Echolalia
10. Wyznanie Jonasza 2
11. Niepokój (nie możesz nam tego zrobić)
12. Piosenka Ojca Jonasza
13. Wszyscy mamy alergię
„Terapia Jonasza” jest kolejnym już autorskim projektem muzycznym dwóch twórców: Zbigniewa Krzywańskiego (muzyka) i Jacka Bończyka (tekst). Pierwszy z nich to współtwórca kultowego zespołu Republika – ceniony instrumentalista i kompozytor. Drugi z artystów – aktor, wokalista oraz autor tekstów piosenek. Duet Bończyk/Krzywański ma już na swoim koncie płytę „Depresjoniści” z roku 2005, która zyskała bardzo dobre recenzje zarówno wśród krytyków muzycznych jak i słuchaczy.
„Terapia Jonasza” to od strony muzycznej rockowy kolaż z nutą pop. Zbigniew Krzywański przyznaje, że komponując piosenki w dużej mierze wzorował się na „muzycznej ironii Franka Zappy”. W sferze tekstowej natomiast płyta jest rodzajem pastiszu współczesnej rzeczywistości – Bończyk pisze o „chwilowej alergii na życie, którą każdy odczuwa od czasu do czasu”.
Muzyka pochodzi ze spektaklu o tym samym tytule, w którym udział wzięli między innymi Renata Przemyk, Maria Meyer, Piotr Machalica, Robert Talarczyk.
Konrad Imiela – Garderoba męska
NA PŁYCIE
1. Luc
2. Anabelle
3. Perfumy
4. Opowieść zimowa
5. Cybulski
6. Po tamtej stronie kołdry
7. Mandalay
8. W motyla
9. Groteska o skrzypcach i wiolonczeli
10. Karuzela z madonnami
11. Wyspa mojego serca
12. Wszystko może się zdarzyć
Ta płyta to „Garderoba męska” – jest tu kilkanaście różnych brzmieniowych ubrań, w tym jedno autorstwa córki Konrada Imieli. Niektóre wymyślił sam, inne stworzyli najlepsi muzyczni projektanci i krawcy. Śpiewa, ale przede wszystkim wciąż jest aktorem, stałym bywalcem garderób teatralnych, stałym nosicielem „garderoby męskiej”.
Wszystkie interpretacje powstały w rzadko spotykanej, twórczej atmosferze, w otoczeniu szumiących zbóż Grodziszowa, a później w studiach nagrań, przy udziale talentu i wyobraźni Piotra Dziubka, Adama Skrzypka i Michała Czwojdy.
Monika Mariotti / Spaghetti Poloneze
NA PŁYCIE
1. Americano ( Nisa, Renato Carosone) 02:37
2. Beppeanna ( Bandabardò , Enrico Greppi) 02:21
3. Aria ( Michał Lamża, Monika Mariotti) 01:58
4. Guarda che luna (Walter Malgoni, Bruno Pallesi) 02:18
5. Democrazia (Arisa) 02:32
6. Volare ( Domenico Modugno, Franco Migiliacci) 02:54
7. Pryntyl 4:48 ( Vinicio Capossela,Vinicio Capossela ) 04:48
8. Malarazza (Domenico Modugno, Yves Lo redo) 03:37
9. Lu rusciu te lu mare (utwór tradycyjny) 03:41
10. I want to know ( Gino Santercole, Adriano Celentano, Luziano Beretta, Vito Pallavicini) 02:29
11. Mambo Italiano (Bob Merrill, Frankie Laine, William S. Fischer) 02:13
MONIKA MARIOTTI – SPAGHETTI POLONEZE
LUNCD450
Jeśli w tym momencie trzymacie Państwo tę płytę, prawdopodobnie oznacza to, że dopiero co obejrzeliście show „Spaghetti Poloneze”. Celem tego krążka jest utrzymaniem na dłuższy czas emocji i wrażeń, jakich doświadczyliście podczas spektaklu. Jestem przede wszystkim WAM wdzięczna za współtworzenie ze mną prawdziwej polsko-włoskiej atmosfery.
Mam nadzieję, że wychodząc z teatru wszyscy będziemy mieli szansę skupić się na tym, co nas łączy, a nie dzieli.
Grazie a tutti! Monika Mariotti
Osiecka/Kundziewicz – Szepty
NA PŁYCIE
1. DOOKOŁA NOC SIĘ STAŁA (muzyka: Adam Sławiński)2. DAMĄ BYĆ (muzyka: Jacek Mikuła)3. UCIEKAJ MOJE SERCE (muzyka: Seweryn Krajewski)4. MIASTECZKO CUD (muzyka: Jerzy Satanowski)5. KTO TAM U CIEBIE JEST (muzyka: Jerzy Satanowski)6. TO WSZYSTKO Z NUDÓW (muzyka: Lucjan Kaszycki)7. WYCIĄGAJĄ GRZYBY SZYJE (muzyka: Jan Ptaszyn Wróblewski)8. DZIEŃ DOBRY, TO TY (muzyka: Andrzej Kurylewicz, Roman Orłow)
Szepty są po to, aby słuchać z bliska. By wypowiadać zaklęcia. By serce mówiło do serca, skracając nieznośny dystans pomiędzy dwojgiem kochanków.
Szepty są po to, aby zazdrosny świat nie dowiedział się o tym, jaki jest mały wobec ich wielkiej miłości. I cóż, że bywa ona czasem nieszczęśliwa?
Szepty to przeciwwaga dla zgiełku. Paradoksalnie to właśnie one przydają słowom właściwego ciężaru. Dlatego właśnie nie można rzucać szeptów na wiatr…
SZEPTY to też tytuł koncertu zarejestrowanego w Teatrze Nowym w Poznaniu podczas finału 23. Festiwalu PAMIĘTAJMY O OSIECKIEJ. W rolę szeptunki wcieliła się zdobywczyni pierwszej nagrody w poprzedniej edycji: Gabriela Kundziewicz. Jej album wprowadza słuchaczy w świat urządzony piosenkami Agnieszki Osieckiej odczytanymi i wyśpiewanymi na nowo. W interpretacjach Gabrieli Kundziewicz można usłyszeć inspiracje głęboko zakorzenione w jazzie i soulu. Artystka z wielką elegancją i pokorą potrafi przy tym przekazać to, co w tekstach Osieckiej wzrusza najmocniej: prostą i piękną prawdę o ludzkim sercu, niekiedy zaprawioną delikatnie goryczą.
Muzyka SZEPTÓW to zaproszenie do obcowania z dziełem wyjątkowym, wielkim i pięknym. Wirtuozerskie aranżacje Jacka Piskorza dają kolejnym pokoleniom słuchaczy szansę zakochania się w twórczości Agnieszki Osieckiej, a gronu jej stałych wielbicieli – satysfakcję z odkrycia na nowo tego, co już pokochali.
Recital został zarejestrowany 17 października 2020 roku podczas 23 edycji Festiwalu PAMIĘTAJMY O OSIECKIEJ w Teatrze Nowym im. Tadeusza Łomnickiego w Poznaniu.
Teksty piosenek: Agnieszka Osiecka
Wykonanie: Gabriela Kundziewicz
Reżyseria: Piotr Kruszczyński
Aranżacje i kierownictwo muzyczne: Jacek Piskorz
Mix/mastering: Marcin Kowalczyk
Zespół muzyczny w składzie: Michał Kapczuk (kontrabas), Łukasz Belcyr (gitary), Waldemar Franczyk (perkusja), Wiesław Wysocki (instrumenty dęte)
Różni Wykonawcy – Tak Jest – piosenki J.Brela
NA PŁYCIE
1. Tancerka w czerwonej sukience /Ewelina Adamska-Porczyk/
2. Diabeł /Cezary Studniak/
3. Burżuje /Tomasz Więcek, Rafał Ostrowski, Sasza Reznikow/
4. Jef /Modest Ruciński/
5. Pobożnisie /Bartosz Porczyk/
6. Starzy ludzie /Anna Terpiłowska/
7. Następny /Błażej Wójcik/
8. Pan, co prowadzi /Justyna Antoniak/
9. Cukierki /Szymon Mysłakowski/
10. Amsterdam /Marcin Czarnik/
11. Piosenka dawnych kochanków /Katarzyna Groniec/
12. Ci ludzie tam /Tomasz Wysocki/
13. Nie opuszczaj mnie /Renia Gosławska/
14. Walc na tysiąc pas /Barbara Melzer/
czas całkowity /58 min
CZĘŚĆ DRUGA
1. Śmierć /Tomasz Wysocki/
2. Bruksela /Anna Terpiłowska/
3. Płaski kraj /Michał Staszczak/
4. Piwko /Rafał Ostrowski i Tomasz Więcek/
5. Zangra /Marcin Czarnik/
6. Gdybyś ty Bogiem był /Barbara Melzer/
7. Flamandowie /Justyna Antoniak/
8. Gazzzzzzzzzzz /Sasza Reznikow/
9. Magdusia /Renia Gosławska/
10. Miłość i więcej nic /Bartosz Porczyk/
/teksty Jacques Brel/kompozytor Jacques Brel/przeklad Wojciech Młynarski/
czas całkowity / 41 min
Koncert galowy 33. Przeglądu Piosenki Aktorskiej. Jacques Brel (1929 – 1978) widziany oczami Wojciecha Kościelniaka. Dwuczęściowe widowisko, złożone z piosenek belgijskiego barda w wykonaniu artystów polskich scen. W koncercie wystąpią m.in.: Justyna Antoniak, Renia Gosławska, Katarzyna Groniec, Joanna Jeżewska, Barbara Melzer, Anna Terpiłowska, Marcin Czarnik, Rafał Ostrowski, Bartosz Porczyk, Sasza Reznikow, Modest Ruciński, Michał Staszczak, Cezary Studniak, Tomasz Więcek, Błażej Wójcik, Tomasz Wysocki. „Tak jest” – melancholijnie szaro i monotonnie, jak na flamandzkich równinach, moknących w deszczu. A może żwawo, zapalczywie i rześko, jak w Brukseli z czasów niemego kina? Jacques Brel umiał opisywać życie jak nikt. I śpiewał jak nikt – od frenetyczenej nadekspresji i szaleństwa do szeptu na granicy słyszalności. Fascynująca teatralność autorskich wykonań Brela zachwyca nas wirtuozerią jego frazy i gestu. Kościelniak sprawi, że zajrzymy w te piosenki głębiej – pod warstwę interpretacji, odkrywając na nowo sens i treść słów, które pisał Brel, a które na język polski przełożył Wojciech Młynarski. Chociaż wśród polskich aktorów śpiewających chyba każdy ma w repertuarze jakiś kawałek Brela – „Amsterdam”, „Walc na tysiąc pas”, „Nie opuszczaj mnie” – na Przeglądzie Piosenki Aktorskiej wielki artysta jeszcze nigdy dotąd nie miał swojego koncertu. Kościelniak ze sprawdzoną ekipą realizatorów przygotowuje imponujące, dwuczęściowe widowisko złożone z najlepszych piosenek barda.
Scenariusz i reżyseria: Wojciech Kościelniak Kierownictwo muzyczne, aranżacje: Piotr Dziubek Scenografia: Damian Styrna Kostiumy: Katarzyna Paciorek Ruch sceniczny: Ewelina Adamska – Porczyk i Wojciech Kościelniak
Różni wykonawcy / Bzik Tropikalny
NA PŁYCIE
1. Bzik tropikalny – prolog 4:41
2. Tańczący demon – wersja I 1:04
3. Tańczący demon – wersja II 1:26
4. Mister Price 1:58
5. Zamek 2:19
6. Intryga 1:41
7. Rhumba 4:03
8. Bzik tropikalny – epilog 2:22
9. Wiatr historii 2:55
10. Pobór 1:42
11. Wojna 4:12
12. Nawoływanie 1:28
13. Przemarsz 3:06
14. Święto róż 11:07
Muzyka do spektaklu na podstawie „Mister Price’a” i „Nowego wyzwolenia” Stanisława Ignacego Witkiewicza w reżyserii Grzegorza Jarzyny.
Wykonawcy:
Bolesław Rawski – instrumenty elektroniczne oraz zespół instrumentalny pod kierownictwem kompozytora.
Soliści:
Ewa Romaniak – śpiew w utworze: „Święto Róż”
Janusz Witko – saksofon sopranowy w utworach: „Bzik tropikalny – prolog”, „Bzik tropikalny – epilog” – saksofon tenorowy w utworze: „Pobór”
Olga Szwajgier – śpiew w utworach: „Wojna”, „Nawoływanie”
Producent: Bolesław Rawski
O muzyce:
Utwory 1 – 8 pochodzą z przedstawienia „Bzik tropikalny” ( wg „Mister Price” oraz „Nowe Wyzwolenie” S.I. Witkiewicza) – reż. Grzegorz Jarzyna – Horst d-Albertis, premiera Teatr Rozmaitości, Warszawa 1997
Utwory 9 -11 pochodzą z przedstawienia „Historia” ( W. Gombrowicz) – reż. Grzegorz Jarzyna – Horst Leszczuk, premiera Teatr TV, Warszawa 1998
Utwory 12 – 14 pochodzą z prezedstawienia „Penthesilea” (wg H. von Kleista) – reż. Grzegorz Horst, premiera PWST, Kraków 1996
Różni Wykonawcy / Krwawe Gody
NA PŁYCIE
1. Wietrze południa… 7:58
2. Lulajże maleńki… 5:34
3. Wymawiam imię twoje… 3:31
4. Sen 2:13
5. Zbudź się, panno młoda… 3:17
6. Powitanie 1:07
7. Pamiętaj, pamiętaj… 2:37
8. We młynie… 2:38
9. Tańce znad morza 2:06
10. W murach białego domostwa… 2:39
11. Śmierci, która wschodzisz… 2:50
12. Jestem łabędziem na rzece… 4:49
13. Moje ręce, moje dłonie… 3:42
14. Motku, moteczku… 2:57
15. Słodkie gwoździe, słodki krzyż… 7:19
16. Dziś czuję w moim sercu… 4:30
Premiera: 14. lutego 1999
Nagranie: listopad 1998 – luty 1999, Studio Fonoplastykon we Wrocławiu
Realizacja nagrania: Robert Szydło
Montaż i mastering: Bartosz Straburzyński
O muzyce:
Prezentowana na płycie muzyka pochodzi ze spektaklu teatralnego „Krwawe Gody” na podstawie dramatu Federico Garcia Lorca, którego premiera miała miejsce 14.lutego 1999, na scenie Teatru Polskiego we Wrocławiu.
Perłą wydawnictwa są piosenki w wykonaniu Marka Bałaty. W muzyce autorstwa Zbigniewa Karneckiego odnajdujemy elementy folkloru muzycznego Hiszpanii. Na płycie znalazły się motywy flamenco przejawiające się w bogactwie partii gitar oraz perkusji. Bogactwo aranżacji oraz świetne wykonanie stanowią o bardzo wysokim poziomie artystycznym wydawnictwa.
MAREK BAŁATA – KRWAWE GODY
Numer Katalogowy: LUNCD031
Kategorie: aktorska, teatralna, musical
Różni wykonawcy / Magnetyzm Serca
NA PŁYCIE
1. Preludium 1:02
2. Interludium 1:03
3. „…jak wilk do lasu…” cz. 1 0:47
4. Postludium 1:06
5. Klimt 2:39
6. „… kocham Cię nad życie…” 0:43
7. Trudna jest milosc 1:43
8. Gagliarda 2:40
9. „… i pomkniemy w zawieruchę po pokojach jak po boniach…” 1:43
10. Facade 1:16
11.”… zab za zab…” 0:48
12.”…jak wilk do lasu…” cz. 2 1:44
13. Magnetyzm serca 1:12
14. Cienie 6:24
15. Aniela 0:40
16. Nie uginaj się 1:16
17. La Riva 4:03
18. Join the club 11:33
O muzyce:
Po raz kolejny przedstawieniu teatralnym Grzegorza Jarzyny towarzyszy znakomita muzyka. tak ja reżyser nowatorsko potraktowal komedię A. Fredry „Śluby panieńskie” na podstawie , której powstal spektakl, również; niezwykle twórczo i oryginalnie prezentuje się muzyka. Na plycie znalazla się mieszanka klasyki (mi.in, zapożyczenia od Filipa Glassa), muzyki ludowej, a nawet hip-hop.
Po raz kolejny przedstawieniu teatralnym Grzegorza Jarzyny towarzyszy znakomita muzyka. tak ja reżyser nowatorsko potraktowal komedię A. Fredry „Śluby panieńskie” na podstawie , której powstal spektakl, również; niezwykle twórczo i oryginalnie prezentuje się muzyka. Na plycie znalazla się mieszanka klasyki (mi.in, zapożyczenia od Filipa Glassa), muzyki ludowej, a nawet hip-hop.
Premiera: styczeń 2001
Realizacja nagrania: Jacek Grudzień
Nagranie : styczeń i luty 1999
Montaż i mastering: Piotr Domiński
Realizacja nagrania: Jacek Grudzień
Nagranie : styczeń i luty 1999
Montaż i mastering: Piotr Domiński
utwory 1-19, 11-14 – Jacek Grudzień
„Facade” – Filip Glass, licencja Virgin Classic
„Nie uginaj się – muz/sł tradycyjne, licencja Polskie Radio
„Join the club” – Jacek Grudzień, Piotr Domiński – wykorzystano fragmenty „Techuila” – Rasmus, licencja Bolshi Records.
Teatr Muzyczny Capitol – Frankenstein
NA PŁYCIE
1. PROLOG śpiewa Chór
2. TANGO KWAS śpiewają Agnieszka Oryńska-Lesicka (Elżbieta), Mariusz Ostrowski (Wiktor Frankenstein), Mokołaj Woubishet (Henryk Clervall) oraz Chór
3. MUCHA śpiewa Agnieszka Oryńska-Lesicka (Elżbieta)
4. FAŁDY MÓZGU śpiewa Andrzej Gałła (Profesor Albert Waldmann)
5. MÓZGU, WRÓĆ! śpiewa Bartosz Pircher (Garbus Igor)
6. LICZBY STWORZENIA śpiewa Mariusz Kiljan (Wiktor Frankenstein)
7. CZEKANIE śpiewa Justyna Szafran (Matka)
8. JA JUŻ BYM TAK BARDZO CHCIAŁA… śpiewa Justyna Antoniak (Agata)
9. PASO MUERTE śpiewa Adrian Kąca (Ślepiec)
10. TAK, TO JA! śpiewa Cezary Studniak (Monstrum)
11. KTO SIĘ NIE SCHOWA, NIE ŻYJE śpiewa Chór
12. PIOSENKA O ODCIĘTEJ DŁONI śpiewa Mariusz Ostrowski (Wiktor Frankenstein)
13. WEŹ POD RĘKĘ FRANKENSTEINA śpiewają Mariusz Kiljan (Wiktor Frankenstein) i Cezary Studniak (Monstrum) oraz Chór
14. MAM DLA CIEBIE SZKŁO śpiewa Magdalena Wojnarowska (Kobieta ze Szkła)
15. PIOSENKA O MORDOWANIU śpiewa Cezary Studniak (Monstrum) oraz Chór
„Frankenstein” to musicalowa wersja popularnej historii Doktora Frankensteina i Monstrum, według autorskiego scenariusza i w reżyserii Wojciecha Kościelniaka. Spektakl na motywach znanej powieści Mary Shelley miał swoją premierę w listopadzie 2011 w Teatrze Muzycznym Capitol. Przepiękną, przejmującą muzykę, która natychmiast doczekała się wydania na płycie, napisał Piotr Dziubek. Autorem tekstów piosenek jest Rafał Dziwisz.
Niezwykły, mroczny klimat budowany dźwiękami, zagrany przez imponującą orkiestrę pod dyrygenturą Piotra Dziubka oraz znakomite interpretacje piosenek w wykonaniu m.in. Agnieszki Oryńskiej – Lesickiej, Justyny Szafran, Justyny Antoniak, Mariusza Kiljana i Cezarego Studniaka sprawiają, że krążek działa na wyobraźnię, wciągając i zabierając słuchacza w podróż po świecie Frankensteina. Z pewnością jest to pozycja przeznaczona nie tylko dla wielbicieli muzyki musicalowej. Nie brakuje tu utworów, które zakrawają na prawdziwe, radiowe przeboje.
FRANKENSTEIN
Piosenki ze spektaklu Teatru Muzycznego CAPITOL
Musical na motywach powieści Mary Shelley
Scenariusz i reżyseria: WOJCIECH KOŚCIELNIAK
Teksty piosenek: RAFAŁ DZIWISZ
Muzyka: PIOTR DZIUBEK
W nagraniu muzyki udział wzięli:
PIOTR DZIUBEK (dyrygent / gitara, fortepian, fisharmonia, akordeon, instr. perkusyjne, programowanie instr. wirtualnych, wokal)
ADAM SKRZYPEK (kontrabas, bas)
MICHAŁ LASOTA (perkusja)
IWAR ROMANEK (gitary akustyczne i elektryczne)
ZUZANNA DUDZIC-KARKULOWSKA (skrzypce)
WOJCIECH HAZUKA (skrzypce)
KRZYSZTOF IWANOWICZ (skrzypce)
MAŁGORZATA KOGUT-ŚLANDA (skrzypce)
OLGA KWIATEK (skrzypce)
MARTA SOCHAL-MATUSZYK (skrzypce)
TOMASZ MIROWSKI (skrzypce)
BEATA WOŁCZYK (skrzypce)
DOROTA ŻAK (skrzypce)
SZYMON KRUK (altówka)
MAGDALENA GOŁĘBERSKA (altówka)
PAWEŁ BRZYCHCY (altówka)
ADAM LEPKA (trąbka)
MICHAŁ SICIŃSKI (klarnet, klarnet basowy)
ARTUR TOMCZAK (puzon)
PIOTR HAŁAJ (tuba)
Chór:
EWELINA ADAMSKA-PORCZYK, JUSTYNA ANTONIAK, EWA SZLEMPO, MAGDALENA WOJNAROWSKA, ANDRZEJ GAŁŁA, ADRIAN KĄCA, TOMASZ LESZCZYŃSKI, MACIEJ MACIEJEWSKI, CEZARY STUDNIAK, TOMASZ SZTONYK
Teatr Muzyczny Capitol – Gracjan Pan
NA PŁYCIE
1. Ave Verum Corpus
2. Nieważne
3. Mój Styl
4. Pokochaj Mnie
5. Kasa i Sex
6. Strach się Bać
7. Życie na Innej Planecie
8. Mój Internet
9. Frytki
10. Kondomy
11. Hejterzy
12. Jestem Nienormalny
13. Rewolucja
14. Dostałem Bana
15. Kupa
16. Ja cię Lovciam
17. Jeśli Kochać Chcesz
Siedemnaście piosenek z Gracjanlandu – krainy pełnej słońca, pogody, życzliwości, nawet jeśli nawiedzanej czasem przez hejterów, to jednak dającej prostą receptę na to, jak się ich pozbyć.
Najpierw był spektakl Teatru Muzycznego Capitol we Wrocławiu, w reżyserii Cezarego Tomaszewskiego. Chociaż właściwie najpierw była youtuberska aktywność Gracjana Roztockiego, kontrowersyjna, ale inspirująca. To jego twórczość i osobowość stały się natchnieniem dla twórców muzycznego przedstawienia „Gracjan Pan. Musical”. Artyści Capitolu, wspólnie z autorem większości kompozycji oraz aranżacji – Tomaszem Leszczyńskim i znakomitymi muzykami, przenieśli optymistyczną, radosną aurę spektaklu na ścieżkę muzyczną. A komu było dane zobaczyć na scenie siódemkę Gracjanów, temu nie pozostaje nic innego jak pośpiewać razem z nimi – o internecie, życiu na innej planecie, kupie, frytkach, kondomach, ale przede wszystkim o samoakceptacji i miłości.
Duża, terapeutyczna dawka dobra, otwartości, czułości, krzepiąca i dająca do myślenia.
Teatr Muzyczny Capitol / Blaszany Bębenek
NA PŁYCIE
1. Piosenka o czterech spódnicach
2. Cafe Woyke
3. Klapa od piwnicy
4. Ameryka
5. Szkoła
6. Ruchoma szopka
7. Zupa z sików
8. Pod spódnicami
9. Wielkopiątkowa strawa
10. Muzyk Meyn
11. Międzynarodowe śniadanie
12. Cud
13. Wyciskacze
14. Luzie z jednorożcem
15. Gdańsk
Premiera „Blaszanego bębenka” w Capitolu miała miejsce 6 października 2018 roku, dokładnie w 59. rocznicę wydania powieści Güntera Grassa, uznanej za jedno z najważniejszych dzieł literatury XX wieku.
Rolę Oskara Matzeratha, chłopca, który nie chciał rosnąć, kreuje w spektaklu lalka – tintamareska, animowana przez aktorkę. Klimat burleski, wodewilu, kabaretu, tworzą piosenki z tekstami Wojciecha Kościelniaka i muzyką Mariusza Obijalskiego.
Teatr Muzyczny Capitol / Frankenstein
NA PŁYCIE
1. PROLOG śpiewa Chór
2. TANGO KWAS śpiewają Agnieszka Oryńska-Lesicka (Elżbieta), Mariusz Ostrowski (Wiktor Frankenstein), Mokołaj Woubishet (Henryk Clervall) oraz Chór
3. MUCHA śpiewa Agnieszka Oryńska-Lesicka (Elżbieta)
4. FAŁDY MÓZGU śpiewa Andrzej Gałła (Profesor Albert Waldmann)
5. MÓZGU, WRÓĆ! śpiewa Bartosz Pircher (Garbus Igor)
6. LICZBY STWORZENIA śpiewa Mariusz Kiljan (Wiktor Frankenstein)
7. CZEKANIE śpiewa Justyna Szafran (Matka)
8. JA JUŻ BYM TAK BARDZO CHCIAŁA… śpiewa Justyna Antoniak (Agata)
9. PASO MUERTE śpiewa Adrian Kąca (Ślepiec)
10. TAK, TO JA! śpiewa Cezary Studniak (Monstrum)
11. KTO SIĘ NIE SCHOWA, NIE ŻYJE śpiewa Chór
12. PIOSENKA O ODCIĘTEJ DŁONI śpiewa Mariusz Ostrowski (Wiktor Frankenstein)
13. WEŹ POD RĘKĘ FRANKENSTEINA śpiewają Mariusz Kiljan (Wiktor Frankenstein) i Cezary Studniak (Monstrum) oraz Chór
14. MAM DLA CIEBIE SZKŁO śpiewa Magdalena Wojnarowska (Kobieta ze Szkła)
15. PIOSENKA O MORDOWANIU śpiewa Cezary Studniak (Monstrum) oraz Chór
„Frankenstein” to musicalowa wersja popularnej historii Doktora Frankensteina i Monstrum, według autorskiego scenariusza i w reżyserii Wojciecha Kościelniaka. Spektakl na motywach znanej powieści Mary Shelley miał swoją premierę w listopadzie 2011 w Teatrze Muzycznym Capitol. Przepiękną, przejmującą muzykę, która natychmiast doczekała się wydania na płycie, napisał Piotr Dziubek. Autorem tekstów piosenek jest Rafał Dziwisz.
Niezwykły, mroczny klimat budowany dźwiękami, zagrany przez imponującą orkiestrę pod dyrygenturą Piotra Dziubka oraz znakomite interpretacje piosenek w wykonaniu m.in. Agnieszki Oryńskiej – Lesickiej, Justyny Szafran, Justyny Antoniak, Mariusza Kiljana i Cezarego Studniaka sprawiają, że krążek działa na wyobraźnię, wciągając i zabierając słuchacza w podróż po świecie Frankensteina. Z pewnością jest to pozycja przeznaczona nie tylko dla wielbicieli muzyki musicalowej. Nie brakuje tu utworów, które zakrawają na prawdziwe, radiowe przeboje.
FRANKENSTEIN
Piosenki ze spektaklu Teatru Muzycznego CAPITOL
Musical na motywach powieści Mary Shelley
Scenariusz i reżyseria: WOJCIECH KOŚCIELNIAK
Teksty piosenek: RAFAŁ DZIWISZ
Muzyka: PIOTR DZIUBEK
W nagraniu muzyki udział wzięli:
PIOTR DZIUBEK (dyrygent / gitara, fortepian, fisharmonia, akordeon, instr. perkusyjne, programowanie instr. wirtualnych, wokal)
ADAM SKRZYPEK (kontrabas, bas)
MICHAŁ LASOTA (perkusja)
IWAR ROMANEK (gitary akustyczne i elektryczne)
ZUZANNA DUDZIC-KARKULOWSKA (skrzypce)
WOJCIECH HAZUKA (skrzypce)
KRZYSZTOF IWANOWICZ (skrzypce)
MAŁGORZATA KOGUT-ŚLANDA (skrzypce)
OLGA KWIATEK (skrzypce)
MARTA SOCHAL-MATUSZYK (skrzypce)
TOMASZ MIROWSKI (skrzypce)
BEATA WOŁCZYK (skrzypce)
DOROTA ŻAK (skrzypce)
SZYMON KRUK (altówka)
MAGDALENA GOŁĘBERSKA (altówka)
PAWEŁ BRZYCHCY (altówka)
ADAM LEPKA (trąbka)
MICHAŁ SICIŃSKI (klarnet, klarnet basowy)
ARTUR TOMCZAK (puzon)
PIOTR HAŁAJ (tuba)
Chór:
EWELINA ADAMSKA-PORCZYK, JUSTYNA ANTONIAK, EWA SZLEMPO, MAGDALENA WOJNAROWSKA, ANDRZEJ GAŁŁA, ADRIAN KĄCA, TOMASZ LESZCZYŃSKI, MACIEJ MACIEJEWSKI, CEZARY STUDNIAK, TOMASZ SZTONYK
Teatr Muzyczny Capitol / Idiota
NA PŁYCIE
1. Brylantowe kolczyki (Cezary Studniak jako Rogożyn)
2. Łasa masa (Justyna Antoniak jako Agłaja)
3. Płynę (Helena Sujecka jako Nastazja Filipowna)
4. Bonończyk (Bartosz Picher jako Fedyszczenko)
5. Baśń o sercu (Ewa Klaniecka jako Jelizawieta Prokofiewna Jepanczyn)
6. Wieczne odkrywanie (Adrian Wiśniewski jako Hipolit)
7. Patrzcie go (Cezary Studniak jako Rogożyn)
8. Taka uroda (Elżbieta Romanowska jako Adelajda)
9. Sen o kurach (Agnieszka Oryńska jako Aleksandra)
10. Wieczny rycerz (Justyna Antoniak jako Agłaja)
11. Dusza hrabiny Dubarry (Aleksandr Reznikow jako Lebiediew)
12. List od Nastazji (Magda Kumorek jako Nastazja Filipowna)
13. Religia (Adrian Wiśniewski jako Hipolit)
14. Spotkanie (Magdalena Wojnarowska jako Niemka)
Teatr Muzyczny Capitol – IDIOTA
Numer Katalogowy: LUNCD197
Kategorie: CD, Teatralna,
Idiota Dostojewskiego – muzyczny show już NA PŁYCIE
W dniu premiery „Idioty” w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu (9 października 2009) wydawnictwo Luna Music wydaje płytę CD z piosenkami ze spektaklu. Płyta zawiera kilkanaście utworów z tekstami Rafała Dziwisza, w wykonaniu aktorów biorących udział w spektaklu. Muzykę napisał wirtuoz akordeonu, wybitny muzyk – Piotr Dziubek. Fantastyczna dwuosobowa kapela (kompozytor wraz z Jackiem Bergiem) wprowadza niesamowity nastrój eksponujący urok Rosji. W niewidzialny sposób dotyka pokładów wrażliwości i łapie słuchaczy za serca.
Teatr Muzyczny Capitol / LIżę Twoje Serce
NA PŁYCIE
1. Trzymajcie przy sobie dzieci, walizki
2. Piosenka złodzieja
3. Piosenka żołnierza rosyjskiego0
4. Na Szaberplacu
5. Być jak Greta Garbo
6. Piosenka żydowskiego aktora
7. Piosenka starej cyganki (Papusza)
8. Piosenka starej cyganki (Pogrzeb)
9. Piosenka dyrektora Zoo
10. Cyganka song (Dżungla)
11. Zupa z głowy żyrafy
12. Piosenka prezydenta miasta
13. Politycy niszczą świat
14. Jak cię zdradził cygan (Śmiej się, śmiej)
15. Liżę twoje serce
Teatr Muzyczny Capitol – LIŻĘ TWOJE SERCE
Numer Katalogowy: LUNCD411
Kategorie: CD, Teatralna,
Liżę twoje serce – to spektakl Teatru Muzycznego Capitol, który miał premierę w październiku 2016 r. Wyreżyserowała go Agnieszka Glińska, jednocześnie współautorka – razem z Tomaszem Manem – tekstu.
W tle pełnej muzyki i piosenek akcji – powojenny Wrocław i jego pionierski koloryt oraz niezwykła historia miłosna. Młoda cyganka desperacko szuka swojego ukochanego cygana ze złotym zębem, towarzyszy jej napotkana po drodze dziewczyna. Oglądamy miasto ich oczami, rozpoznajemy charakterystyczne miejsca tej wędrówki: Plac Grunwaldzki, zoo, Plac Wolności, Rynek.
Muzyczna opowieść nacechowana wielką czułością dla ludzkich słabości i dla miasta, w którym każdy kiedyś był obcy.
Teatr Muzyczny Capitol / Makbet
NA PŁYCIE
1. Muzyka na wejście widzów / utwór instrumentalny, Cezary Studniak 5:18
2. Pieśń Hekate / Y Gododdin / Emose Uhunmwangho 1:55
3. Fala ciał I / utwór instrumentalny 0:28
4. Pieśń o Lady Makbet / The Cruel Mother / Maja Kleszcz 3:59
5. Taniec Hekate / utwór instrumentalny 0:43
6. Pieśń Lulacha na uczcie / Riddles Wisely Expounded / Łukasz Wójcik 2:22
7. Bachantki / Maja Kleszcz 0:20
8. Aria Hekate / The Dream of The Rood / Emose Uhunmwangho 2:22
9. Lament / zespół 2:10
10. Pieśń koronacyjna Makbeta / De consolatione philosophiae / zespół 2:40
11. Kołysanka Hekate / The Witch / Emose Uhunmwangho 3:12
12. Pieśń Wiedźm / Cezary Studniak, Justyna Antoniak, Agnieszka Oryńska-Lesicka, Helena Sujecka, Maja Kleszcz 3:19
13. Pieśń Hekate o Wiedźmach / The Witch / Emose Uhunmwangho 1:49
14. Psychoza Makbeta / Cezary Studniak 1:58
15. Pieśń tęsknoty Lulacha / Lord Lovel / Łukasz Wójcik 2:44
16. Taniec szamański / utwór instrumentalny 2:03
17. Melodia bitewna / utwór instrumentalny 1:54
18. Fala ciał II / utwór instrumentalny 1:36
19. Pieśń Lulacha o chorym królu / Prophecy of Berchán / Łukasz Wójcik 1:59
20. Firmetur manus tua / zespół 1:26
21. Pieśń tryumfalna o Malcolmie / Duan Albanach / zespół
22. Muzyka na wyjście widzów / utwór instrumentalny, Cezary Studniak 4:48
Teksty pieśni to fragmenty średniowiecznych poematów, hymnów i ballad. Te, które napisano w różnych językach Wysp Brytyjskich: średnioirlandzkim, walijskim, staroangielskim, słyszymy w tłumaczeniach na nowożytną angielszczyznę.
Y Gododdin: poemat z ok. VII-XI w. Opowiada o bitwie szkockiego ludu Gododdin z Anglami i Sasami pod Cattraeth ok. 600 r.
The Cruel Mother (Okrutna matka), Riddles Wisely Expounded (Zagadki mądrze objaśnione) i Lord Lovel to znane w całej Europie ballady z XIV-XV w., tu w jednej z wersji z antologii Francisa Jamesa Childa, wydanej w XIX w. Child Ballads były pierwszym w historii tak wyczerpującym zbiorem dawnych pieśni, datowanych od wczesnego średniowiecza.
The Dream of the Rood (Sen o Krzyżu): jeden z najstarszych zachowanych utworów staroangielskich – jego fragmenty wyryto na anglosaskim krzyżu z Ruthwell pochodzącym z VIII wieku.
De consolatione philosophiae (O pociechach filozofii), ok. 524 r.: traktat rzymskiego filozofa Boecjusza o sensie życia, ostatnie wielkie dzieło klasycznej myśli starożytnej.
The Witch (Wiedźma): cytaty ze sztuki Thomasa Middletona, napisanej nieco później niż Makbet, ale wydanej drukiem niemal równocześnie. Według historyków literatury postać Hekate, której w rękopisie Makbeta nie ma, znalazła się w drukowanej wersji dzięki Middletonowi.
Prophecy of Berchán (Proroctwo Berchána): XI-wieczny poemat opisuje panowanie irlandzkich i szkockich królów. Mimo zawiłego i poetyckiego języka w tekście rozpoznać można historyczne postaci; to jeden z najważniejszych tekstów źródłowych o dziejach Szkocji.
Duan Albanach (Pieśń Szkotów): poemat opiewający szkockich królów od czasów Albanusa do Malcolma III, śpiewany na dworach z towarzyszeniem harfy celtyckiej; słuchacze mogli włączać się w wykonanie.
TEATR MUZYCZNY CAPITOL – MAKBET
Numer Katalogowy: LUNCD433
Kategorie: aktorska, teatralna, musical
Teatr Muzyczny Capitol / Mała Księżniczka
NA PŁYCIE
1. Uwertura
2. Nie zapomnij – Bartłomej Porczyk, Agnieszka Oryńska
3. Dekonstrukcja człowieka – Monika Malec, dzieci
4. Kopalnia diamentów: Klaudia Waszak, chór górników wiszących na linach: Tomasz Sztonyk, Tomasz Leszczyński, Łukasz Wójcik, Adrian Konarski; dzieci
5. Prześwit przez który widać niebo – Michalina Nowicka, Marta Horyza
6. Urodziny – dzieci
7. Rap panny Minchin – Iwona Stankiewicz, Kamila Sawińska
8. Nie zapomnij – kołysanka – Michalina Nowicka
9. Nie daj się zwieść rzeczywistości – Wiesława Wawrzyniak, Andrzej Gałła i Paweł Wojciechowski
10. Kucharki – Martyna Papciak, Małgorzata Szeptycka, Elżbieta Kłosińska, Jolanta Andrzejewska
11. Dachy
12. Monsieur Dufarge – Ryszard Klaniecki
13. Diament – Joanna Kucharska-Zabłocka
14. Głód – Klaudia Waszak
15. Paczka – pakowanie – Tomasz Leszczyński, Wiesława Wawrzyniak
16. Paczka – rozpakowanie
17. List – Klaudia Waszak, Krzysztof Pajączkowski
18. Tak być nie może! – Ewa Szydło, Kamila Sawińska
19. Finał – zespół
20. Epilog
Teatr Muzyczny Capitol – MAŁA KSIĘŻNICZKA
Numer Katalogowy: LUNCD139
Kategorie: CD, Teatralna, bajka muzyczna, musical
Mała księżniczka – znakomity musical dla małych i dużych!
CD
Mała księżniczka to wersja audio musicalu zrealizowanego przez Teatr
Muzyczny Capitol we Wrocławiu na podstawie popularnej powieści
F.H.Burnett. Libretto napisane przez Agatę Miklaszewską ( autorka
„Metro”) opowiada o Sarze Brewe – córce angielskiego oficera w Indiach,
która po śmierci matki zostaje umieszczona w Londynie na Wzorowej Pensji
dla Panien Panny Minchin. Jest tam traktowana jak księżniczka, otoczona
aureolą bogactwa i egzotyki. Ale kiedy nagle umiera jej ojciec i nie ma
kto płacić za szkołę, dziewczynka nagle staje się pomywaczką,
wyzyskiwaną bezlitośnie przez właścicielkę pensji. Ponieważ nie ma
nikogo bliskiego, musi mieszkać na poddaszu pensji i ciężko pracować na
swoje utrzymanie W tym trudnym okresie Sara zachowuje się godnie i
dzielnie…
Ta wzruszająca opowieść ubarwiona jest znakomitą muzyką
autorstwa krakowskiego kompozytora Adriana Konarskiego zdobyła wielką
popularność wśród widzów Teatru Muzycznego Capitol – mamy nadzieję, że
jej płytowa wersja przypadnie do gustu również osobom spoza Wrocławia.
MAŁA KSIĘŻNICZKA – musical na podstawie powieści F.H.Burnett
Muzyka i orkiestracja Adrian Konarski
Libretto i teksty piosenek Agata Miklaszewska
Teatr Muzyczny Capitol / Mistrz i Małgorzata
NA PŁYCIE
1.Uwertura
2.Prolog
3.Bujda na resorach
4.Rozważania logiczne
5.Piłat
6.Pogoń za Wolandem
7.Gribojedow
8.Jazzband
9.Czarna magia
10.Dom Mody Hella
11.Litania
12.Dobra Rada
13.Krem Asasella
14.Lot Małgorzaty
15.Behemot
16.Bal u Wolanda
17.Frieda
18.Taniec zapomnienia
19.Wydobycie Mistrza
20.Jeruszalaim
21.Pożegnanie
Teatr Muzyczny Capitol – MISTRZ I MAŁGORZATA
Numer Katalogowy: LUNCD341
Kategorie: CD, Teatralna,
Ci, którzy znają powieść Bułhakowa, pamiętają klucz, który na samym początku lektury czytelnik dostaje do rąk. Cytat z „Fausta” Goethego, pytanie do Mefista i jego odpowiedź: – Kimże w końcu jesteś? – Jam częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro.
Akcja „Mistrza i Małgorzaty” zaczyna się w moskiewskim parku, na Patriarszych Prudach. Przypadkowo spotkany przez dwóch literatów cudzoziemiec okazuje się Szatanem we własnej osobie – dla jego rozmówców ta krótka znajomość będzie doświadczeniem tyleż nierealnym, co dotkliwie bolesnym. Nie minie też wiele czasu, a w zmęczonej, otępiałej komunistycznej Moskwie za sprawą wysłanników piekła zapanuje „kompletny zamęt”. Bywają widać epoki, kiedy przybyły na ziemię diabeł jawi się jedynym sprawiedliwym.
Szatan w Moskwie podstawi ludziom lustro, w którym będą mogli się przejrzeć, obnaży bez litości ich najgorsze przywary: chciwość, pychę, żądzę władzy, fałsz i zdradę, ale też przypomni, że istnieje siła potężniejsza od zła i nienawiści – prawdziwa, wierna, wieczna miłość. Taka miłość, która czyni ludzi zdolnymi do wyrzeczeń, szaleństwa w imię uczucia, odwagi wbrew wszystkiemu, taka, która połączyła Małgorzatę i Mistrza.
Dla tych dwojga jednak najszczęśliwszym zakończeniem będzie śmierć. Nie światłość, ale upragniony spokój, ten sam, na jaki czekają wszyscy grzesznicy bez nadziei. Na przykład Poncjusz Piłat, bohater feralnej powieści Mistrza, zmęczony swoją nieśmiertelnością, pragnący tylko chwili rozmowy z „wędrownym filozofem” Jeszuą Ha-Nocri, którego skazał kiedyś na Golgotę.
W drodze przez sowiecką Moskwę i Jerozolimę sprzed dwóch tysięcy lat towarzyszy scenicznym postaciom Kobieta, tajemnicza narratorka, nieobojętny świadek, a może sprawczyni zdarzeń. Niech pozostanie dla widzów zagadką w stylu Bułhakowa, jak odrealniona przez niego topografia miasta, znaczące imiona i nazwiska, przeplatające się epoki.
Teatr Muzyczny Capitol / Mock-czarna buleska
NA PŁYCIE
CD 1 – Akt I
1. Lau deszcz
2. Pojedynek
3. W prastarym Breslau
4. Strofy safickie
5. A teraz uwaga
6. Ona
7. W cyrku w Breslau
8. Życie to sztuka akrobacji
9. Na dworcu widzieli ją
10. Breslauer ZOO
11. Siedzimy w Kinie Capitol
CD 2 – Akt II
1. Żyła w pałacu
2. Osiem błogoławieństw
3. Przysłali śledczego
4. Martwa natura ze skorpionem
5. Był jeden w Breslau
6. Dług wdzięczności
7. Bielutkim proszkiem
8. Wybacz, że nie podlałam kwiatów
9. Każdego znajdę prócz siebie
10. Epilog
Mock. Czarna burleska to spektakl na motywach powieści Marka Krajewskiego . Muzyka z tego spektaklu teraz na dwóch krążkach CD.
Autorem scenariusza i reżyserem spektaklu jest Konrad Imiela, teksty piosenek napisali Roman Kołakowski i Konrad Imiela, muzykę skomponował Grzegorz Rdzak. W roli komisarza Mocka występuje Artur Caturian.
W spektaklu nie ma scen mówionych, całość jest śpiewana. Kilkanaście songów przedstawia osobne historie z życia komisarza Mocka, inspirowane kolejnymi powieściami Marka Krajewskiego. Spektakl jest ostatnią premierą tekstów Romana Kołakowskiego, który zmarł nagle w styczniu 2019 roku. Miał stworzyć dziesięć dużych songów, najważniejszych obrazów przedstawienia. Zdążył napisać pięć z nich.
Muzyka w spektaklu to kompozytorski debiut 23-letniego Grzegorza Rdzaka na scenie Capitolu.






















