Kazik Staszewski
W 2000 roku Kazik został zaproszony przez Romana Kołakowskiego, ówczesnego dyrektora Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, do przygotowania na ów Przegląd programu z piosenkami Kurta Weilla. Do zespołu przygotowującego piosenki z repertuaru słynnego twórcy musicali zaprosił muzyków Kultu – Janka Grudzińskiego (klawisze) i Banana (waltornia), Kazika Na Żywo – Kwiatka (bas) i Burzę (gitara) oraz perkusistę obu tych zespołów Tomka Goehsa. W marcu grupa zagrała na Przeglądzie, a rok później ukazała się płyta „Melodie Kurta Wiell’a i coś ponadto”. Największym powodzeniem cieszyły się piosenki „Singapur” i „Ballada z kobiecie żołnierza”, a oprócz songów kompozytora pojawiła się też przeróbka piosenki Nicka Cave’a „Krzesło łaski”. Owocem współpracy Kazika z Kołakowskim był też program z piosenkami Toma Waitsa, który został zaprezentowany podczas Przeglądu Piosenki Aktorskiej akurat w 40. urodzony Kazika (teksty przełożył Kołakowski, któremu Waits jako pierwszemu zezwolił na tłumaczenie). W tym samym roku ukazała się także płyta „Piosenki Toma Waitsa”. Album promowały dwa koncerty w warszawskiej Sali Kongresowej i w radiowej Trójce, a Kazikowi znów towarzyszyli muzycy na co dzień związani z Kultem (Banan, Goehs, Grudziński, Janusz Zdunek, Morawiec, saksofonista Tomasz Glazik) i KNŻ (Burza i Kwiatek) oraz oprócz nich również Deriglasoff (gitary), Wojciech Jabłoński (gitary, perkusja), Andrzej Izdebski (gitara), a także obaj synowie Kazika – Kazio i Jan.